Over dit bedrijf


Marie Baarspul (1968) schrijft, redigeert en doceert.


Als publiekskunsthistoricus en inclusief schrijver/redacteur ben ik altijd op zoek naar de balans tussen wetenschap en publiek, tussen highbrow en lowbrow. Mijn streven: inhoud toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. Of het nu gaat om culturele achtergrond, woonplek, gender, leeftijd, opleiding of sociaaleconomische klasse. Ik geef hierover ook trainingen op maat voor culturele organisaties.

Mijn teksten, meestal over kunst en geschiedenis, maak ik op maat voor diverse media: tentoonstellingen, boeken, tijdschriften, kranten, audio- en multimediatours, app's, films, (mobiele) websites, flyers en folders. Over mijn benadering van tekstredactie (meer dan punten en komma's) lees je hier >>

Als educator ontwikkel ik materiaal en adviseer op het gebied van publieksbemiddeling in erfgoedinstellingen voor volwassenen en kinderen, binnen en buiten het onderwijs. 

Overige specialiteiten: (content)advies bij websiteprojecten, bedrijfsgeschiedenissen voor een breder publiek, kunsthistorische vertalingen Deens-Nederlands. 

Contact: baarspul@upcmail.nl / 06-16074499 / linkedin